Frakt 49kr - Fri frakt över 1000kr  |    Vi skickar inom 1-2 dagar  |    Trygga betalningar  |    Klicka & Hämta i Motala

Byte & Returer

HEM / Kundtjänst / Byte & Returer

Byte och returer

Tack för att du har handlat på Room99.se!

Vi hoppas du är nöjd med ditt köp men vi hjälper dig om något blivit fel eller om du vill byta eller skicka tillbaka något du har beställt.  

När du mottagit din order från oss kontrollera leveransen för att se att den är riktig och felfri. Kontakta oss annars omedelbart, men senast inom 14 dagar från det att du har mottagit ditt paket så att vi kan åtgärda felet. 

*Obs ångerrätt gäller ej specialtillverkade produkter som till exempel fasadsiffror och egen designade posters. Och inte heller livsmedel så som kalendrar med kaffe/te, choklad eller popcorn.

1. Reklamation

Har du mottagit en trasig produkt eller fått fel produkt kontakta Room99:s kundservice via e-post. Kontakta oss så fort du kan men senast inom 14 dagar från det att du har mottagit ditt paket så att vi kan åtgärda felet.

  • Maila till: kundservice@room99.se

  • Uppge ordernummer och orsak till reklamationen

Vi återkommer så snart vi kan under vardagar med instruktioner för att hjälpa dig på bästa sätt.

Defekta produkter som returneras till Room99 bör behandlas som om de vore felfria. Det är vid alla typer av returer ytterst viktigt att produkten förpackas på ett sådant sätt att den ej riskerar att skadas och att originalkartongen ej förstörs. Det får inte tejpas något på originalkartongen.


För privatkonsument gäller konsumentköplagen, vilket innebär att kunden har rätt att få frakten betald vid ett giltigt reklamationsreturärende. Room99 förbehåller sig rätten att ersätta defekt vara med likvärdig i de fall identisk vara ej finns tillgänglig.

2. Retur

Hos Room99 är det enkelt och tryggt att göra returer. 

  • Retur med Instabox: Maila oss på kundservice@room99.se. Uppge ordernummer, namn, vilken produkt du vill returnera samt returorsak. Efter att du kontaktat oss angående din retur och vi har bekräftat den så är det smidigaste sättet att boka en retur med Instabox att gå in på din spårningslänk som du fått i tidigare sms från Instabox. Där klickar du på “Skapa retur”. Om du inte hittar länken så kan du också gå in på instabox.io/return och själv skriva in ditt telefonnummer eller PaketID. När returen är skapad så har du 60 minuter på dig att lämna tillbaka paketet (skulle du inte hinna så är det bara att skapa en ny retur). När du är vid skåpet skriver du in den PIN-kod som du fått via sms och skannar sedan ditt paket. Luckan öppnas då automatiskt och du kan lämna in ditt paket.
  • Retur med Postnord: Har ditt paket skickats med Postnord? Maila oss på kundservice@room99.se. Uppge ordernummer, namn, vilken produkt du vill returnera samt returorsak. Vi kommer då att återkomma till dig med en QR-kod som skickas till din mobil. Ta med din retur till ett Postnord-ombud och visa upp QR-koden så skriver de ut retursedeln åt dig och skickar in returen till oss.

Vid produkter som är specialtillverkade för viss kund, gäller ej bytesrätt, öppet köp eller ångerrätt. Och inte heller livsmedel så som kalendrar med till exempel kaffe/te, choklad eller popcorn gäller ej bytesrätt, öppet köp eller ångerrätt.


Det är vid alla typer av returer ytterst viktigt att produkten förpackas på ett sådant sätt att den ej riskerar att skadas och att originalkartongen ej förstörs. Det får inte tejpas något på originalkartongen.

3. Ångerrätt

Privatkonsument har rätt att ångra köpet inom 14 dagar enligt Lag om distansavtal och avtal utanför affärslokaler. Men Room99.se ger dig öppetköp i 30 dagar. Ångerrätten gäller enligt nämnda lag endast om varan och dess originalförpackning kan återlämnas i väsentligen oförändrat skick. Varan får ej vara använd.

Vill du använda din ångerrätt så maila till vår kundservice så hjälper vi dig.

  • Maila till: Kundservice@room99.se

  • Uppge order-id, namn, vilken produkt du vill returnera.

  • Returfrakten bekostas av konsumenten. Vi kan om du önskar maila en returfraktsedelsedel till dig som kostar 69kr som dras mot krediteringen på din faktura. har du inte möjlighet att själv skriva ut fraktsedeln kan vi hjälpa dig och skicka fraktsedeln i brev till dig, då kostar fraktsedeln 89kr . (OBS! Gäller ej möbler, vid retur av möbler beräknas frakten på hur stort och tungt paketet blir, gäller även beställningar från utlandet)

Vid produkter som är specialtillverkade för viss kund, gäller ej bytesrätt, öppet köp eller ångerrätt. Och inte heller livsmedel så som kalendrar med kaffe/te, choklad eller popcorn gäller ej bytesrätt, öppet köp eller ångerrätt. Om en vara är transportskadad skall fraktbolaget kontaktas omgående för reklamation.

Om Room99

Ditt hem är det ställe där du startar och avslutar varje ny dag och Room99 har ett brett utbud av heminredningsprodukter till de olika rummen som gör ditt hem till en lycklig plats att vara på. Du förtjänar att bo i ett hem som speglar din personliga stil och ger dig den perfekta atmosfären att leva i. Ta del av vårt utbud av posters och unika inredningsdetaljer som gör ditt hem lika speciellt som du. 

Kontakta oss

  kundservice@room99.se

  0725-638179 (endast sms)

Betalas & levereras tryggt med

Copyright © 2022 Aldora AB - Room99  |  Sitemap |  Cookies  |  Powered by SiteSmart